روش های بلیچینگ دندان و هزینه مربوط به آن

روش های بلیچینگ دندان و هزینه مربوط به آن

افراد بسیاری برای داشتن دندان های زیبا و تغییر رنگ در دندان ها با انجام بلیچینگ برروی دندان های خود رنگ مطلوبی را برای دندان های خود ایجاد می کنند.بلیچینگ دندان یکی از راه کار های عملی در سفید کردن می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

تکنیک Jaw in a Day شیوه جراحی و بازسازی یک روزه فک

تکنیک Jaw in a Day شیوه جراحی و بازسازی یک روزه فک

روش های معمول و متعارف بازسازی، نیازمند جراحی های متعدد و مراقبت های مداوم به مدت 6 ماه تا یک سال هستند و این موضوع با تحت الشعاع قرار دادن بعد اجتماعی و روانی بیماران، مشکلات و اثرات ناخوشایندی را برای آنها بوجود می آورد.تکنیک Jaw in a Day یک شیوه جراحی و بازسازی یک روزه فک است و این امکان را برای دندانپزشک ایجاد می کند که در طول یک روز، پروتز دندانی را بطور موقت در داخل فک جایگذاری نماید و تنها با یک عمل جراحی، بازسازی کامل فک را انجام دهد.

نکات قابل توجه در استفاده از مواد ضد عفونی کننده

نکات قابل توجه در استفاده از مواد ضد عفونی کننده

ضدعفونی کنندها دسته‌ای از مواد شیمیایی هستند که با اثر بر باکتری‌ها ، ویروس‌ها ، قارچ‌ها ، اسپور باکتریها و سایر اورگانیسم‌ها ، آنها را از بین می‌برند و یا از رشد آنها جلوگیری می‌کنند. مواد ضدعفونی کننده ‌ای را که برای سطح پوست و بدن و در بافت‌های زنده استفاده می‌شوند، گندزدا (Antiseptic) می‌نامیم.

فاكتورهای موثر در ارتباط با بی حسی های موضعی

فاكتورهای موثر در ارتباط با بی حسی های موضعی

داروهای بی‌حسی موضعی رایج‌ترین داروی مصرفی توسط دندانپزشکی است و بنابراین داشتن اطلاعات کامل در ارتباط با فارماکولوژی و تکنیک‌هایتزریقالزامیاست.در تزریق بی‌حسی موضعی برحسب ضخامت، وجود یا عدم وجود میلین، اعصاب حسی به تفاوت تحت تأثیر بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرند. با توجه به اهمیت بی‌حسی موضعی در دندانپزشکی، این کتاب در واقع یک مجموعه‌ی فشرده از نکات تکنیکی در ارتباط با بی‌حسی موضعی است.

مواد مختلف پرکردن دندان

مواد مختلف پرکردن دندان

فرآیند پوسیدگی با خارج کردن بخش پوسیده دندان و پر کردن آن متوقف می شود. در مواقعی که پوسیدگی وسیع باشد، به طور موقت دندان پر می شود نوع ماده ای که برای پر کردن استفاده می شود؛ به محل و نوع دندان بستگی دارد. دندان های آسیای بزرگ بیشترین عمل را انجام می دهند و فشار زیادی را در جویدن متحمل می شوند بنابراین نسبت به دندان های جلویی به ماده با دوام تری نیاز دارند. مواد پرکننده برای دندان های جلویی باید به رنگ دندان باشد.

ویژگی های ایمپلنت استرا Astra

ویژگی های ایمپلنت استرا Astra

آسترا از سال ١٩٨۵فعالیت در زمینه ایمپلنت دندانی را شروع کرد در سال ١٩٩١ میکروترد که باعث افزایش تماس استخوان و کاهش تحلیل استخوان می شود توسط این شرکت معرفی شد درسال ١٩٩٠ هم سطح خاص برند ایمپلنت استرا بنام استئو اسپید که باعث تسریع در استخوان سازی می شود توسط این شرکت ارائه شد سیستم استرا بیشترین مقالات و تحقیقات علمی را دارا است و در بین تمام برند ایمپلنت ها کمترین میزان تحلیل استخوان گزارش شده است.

جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت یا بریج کدامیک ماندگارتر است

جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت یا بریج کدامیک ماندگارتر است

زیبایی لبخند و تناسب دندان ها یکی از رازهای زیبایی چهره است پس داشتن آگاهی کامل در این مورد و انجام مراقبت های لازم بسیار مهم خواهد بود . گزینه ی ایمپلنت بریج دندان جزو روش های رایج در انجام اقدامات زیبایی و ترمیمی توسط دندانپزشکان است که داشتن آگاهی در مورد این دو روش می تواند شما را قبل از انجام هرکدام از آنها در مسیر انتخاب روش بهتر قرار دهد.

آیا ایمپلنت های دندانی دچار پوسیدگی می شوند

آیا ایمپلنت های دندانی دچار پوسیدگی می شوند

بسیاری از افرادی که ایمپلنت دندان دریافت می کنند ، به طور واضح نگران هستند که طول عمر ایمپلنت دندان شان به پایان برسد و به منبع پوسیدگی دندان تبدیل شود و سرانجام مانند یک دندان طبیعی حفره ایجاد شود. این نگرانی کاملاً قابل درک است. با توجه به اینکه شما در کاشت دندان سرمایه گذاری می کنید و فکر اینکه دقیقاً همان مشکلات دندان طبیعی را با ایمپلنت خود داشته باشید ، می تواند ناامید کننده و نگران کننده باشد.

معرفی انواع فورسپس های دندانپزشکی

معرفی انواع فورسپس های دندانپزشکی

فورسپس (جمع فورسپس یا یک اسم جمع در نظر گرفته می شود که نوع مفرد ندارد ، غالباً برای اشاره به یک جفت فورسپس است ؛ جمع لاتین دیگر آن به شکل (forcipes ) در بیشتر دیکشنری ها ثبت نشده است و دیگر کاربردی ندارد) ابزار دستی ، و نوعی انبر دستی بوده

جراحی پریودنتال چیست و چگونه انجام می شود

جراحی پریودنتال چیست و چگونه انجام می شود

رایج ترین علت ابتلا به بیماری لثه، تجمع بیش از حد باکتری در دهان و در نتیجه ایجاد جرم روی دندان هاست. وقتی میزان این باکتری ها خیلی زیاد باشد بدن قادر به مقابله به آن ها نخواهد بود و دچار بیماری می شوید.البته بغیر از باکتری، عوامل دیگری هم هستند که باعث می شوند فرد بیشتر در معرض بیماری لثوی قرار بگیرد؛ اگر کسی مبتلا به بعضی بیماری های مزمن و مشکلات سلامتی باشد، حتی درصورتی که به بهداشت دهانش خوب رسیدگی کند، باز هم ممکن است بیماری لثه بگیرد.

چه مدت یکبار دندان هایمان را جرمگیری کنیم

چه مدت یکبار دندان هایمان را جرمگیری کنیم

دندان های همه ما طی شرایطی، بد رنگ یا کدر می شود، هر چند که مسواک می زنیم یا از نخ دندان استفاده می کنیم اما با خوردن غذا و خوراکی های حاوی رنگ های مصنوعی، رنگ سفید دندان هایمان از بین می رود و جای خود را به دندان های زرد و کدر می دهند.جرم گیری دندان یکی دیگر از روش های رایج است که به زیبایی دندان کمک می کند و بسیار ساده و کم هزینه صورت می گیرد و نیازی نیست بیمار به دردسر بیفتند، با مراجعه دوره ای به دندان پزشک می توان این عمل ساده را انجام دهید و دوباره زیبا بخندید تا دانه های مرواریدی دندان...

همه چیز درباره پولیش کردن دندان

همه چیز درباره پولیش کردن دندان

دندان های صاف، براق و بدون لک واقعا می توانند اعتماد به نفس شما را بهبود ببخشند. یکی از روش های دستیابی به لبخندی جذاب و درخشان پولیش دندان است. بسیاری از دندانپزشکان پس از اتمام بیشتر درمان های خود پولیش دندان را اجرا می کنند.در مطب های شلوغ، این کار را دستیار دندانپزشک انجام می دهد و در برخی موارد دندانپزشک نیز آن را انجام می دهد.

معرفی گرایش های مختلف دندانپزشکی

معرفی گرایش های مختلف دندانپزشکی

امروزه بیشتر امور به سمت تخصصی شدن رفته است ولی همانطور که ما برای سرماخوردگی نیاز نداریم که به متخصص بیماری‌های عفونی یا گوش، حلق بینی مراجعه کنیم، در مشکلات دندانی خود هم در وهله اول نیاز به مراجعه به متخصص ممکن است نداشته باشیم. در مورد تخصص‌‌های دندانپزشکی اطلاعات کافی در سطح جامعه وجود ندارد.

طراحی لبخند هالیوودی به روش دیجیتال با سيستم DSD

طراحی لبخند هالیوودی به روش دیجیتال با سيستم DSD

لبخند زیبا و زیبایی چهره ویژگی‌هایی هستند که به رفاه هر بیمار کمک می‌کنند. طراحی لبخند دیجیتال به فرم، رنگ و تراز دندان‌های قدامی و بافت نرم (لثه)، لب‌ها و همچنین زیبایی صورت مرتبط می‌باشد. یک هدف مهم در درمان زیبایی این است که نتیجه نهایی باید به انتظارات بیمار نزدیک باشد و همچنین سبب بهبود زیبایی صورت و لبخندش شود.

 دنچرها و اهمیت ایمپرشن های دیجیتال

دنچرها و اهمیت ایمپرشن های دیجیتال

درمان برای بیماران بی‌دندان راه درازی را پیموده است. ایتالیایی‌های باستان در قرن هفتم قبل از میلاد، دندان‌ها را با دنچر‌های پارسیل ساخته شده به وسیله‌ی دندان‌های حیوانات یا انسان جایگزین می‌نمودند. امروزه، سالانه ۵۰ میلیون دنچر در جهان تولید می‌شود که فقط ۱٪ آن‌ها با استفاده از تجهیزات دیجیتالی تهیه می‌گردند.