خانه مجله دندانپزشکی دیش دال بررسی های تخصصی دندانپزشکی


ترغیب مشتریان به مراجعه مجدد مطب

زمان مورد نیاز برای مطالعه:۲دقیقه

ترغیب مشتریان به مراجعه مجدد مطب

تیم های دندانپزشکی اکثر تلاش و توجه خود را روی بیماران جدید می گذارند. این حالت درست مانند ملاقات یک دوست جدید است که در آن مشتاق به شناخت آن شخص هستیم و تمایل داریم تا وی بداند که ما برای این رابطه ارزش قائلیم و خواهان یک ارتباط طولانی مدت می باشیم. اما همانطور که زمان می گذرد و ارتباط راحت تر می شود، تلاش، انرژی و اشتیاق برای تاثیرگذاری بر طرف مقابل کاهش می یابد. این مساله در مورد بیماران مطب اهمیت ویژه ای دارد، چرا که هر بیمار برای مراجعه مجدد به مطب انگیزه می خواهد.

برای نگه داشتن بیماران، تیم دندانپزشکی شما باید با هر بیمار دقیقا به گونه ای رفتار کند که گویی اولین مرتبه مراجعه وی به مطب است.

- به بیماران خود کمک کنید تا هربار مطب شما را برای درمان انتخاب کنند.

تصمیم بیماران برای آنکه مطب شما را به عنوان مطب همیشگی خود انتخاب کنند رویدادی یک مرتبه ای نیست. در واقع این تصمیم گیری هر زمان که آنها وقتی رزرو می کنند، اتفاق می افتد. انتخاب آن ها بر اساس مجموعه ای از تک تک تعاملاتی که با شما، منشی و یا تیم کلینیک شما داشته اند تعیین می شود. این مساله خصوصا برای نسل جدید که به شدت تحت تاثیر نظرات و تبلیغات دیگران قرار دارد حائز اهمیت است. اگر شما وقت و انرژی کافی برای تحت تاثیر قرار دادن آنها نگذارید، همیشه آماده هستند تا جای جدیدی را امتحان کنند. دانستن اینکه بیماران انتخاب های متعددی از میان مطب ها دارند، موجب می شود شما و تیمتان برای اطمینان از اینکه آنها مجددا شما را انتخاب کنند، هرآنچه می توانید انجام دهید.

- بیماران خود را به روز نگه دارید.

درمانی که انجام می دهید مانند یک نمایش بزرگ است که بیماران جدید را در مورد تمام تکنولوژی، خدمات و عملکرد عالی دندانپزشکی که ارائه می دهید مطلع می سازد. با این حال بیماران اغلب این اطلاعات را در ذهن خود نگه نمی دارند مگر آنکه به نحوی مربوط به سلامت دهانشان باشد. اگر شما مشتاقانه با بیماران خود درباره اینکه چه کار انجام می دهید، با چه کیفیت خوبی انجام می دهید و چه چیزی باعث می شود درمان شما منحصر به فرد باشد صحبت نکنید، چگونه می توان انتظار داشت که آنها از ارزش خدمات شما مطلع شوند؟

به یاد داشته باشید اگر از دیده بیرون بروید از ذهن ها هم خواهید رفت.

تمامی پزشکان تمایل دارند مطبشان تعامل بیشتری با بیماران در تمامی طول سال داشته باشد. بنابراین لازم است از رسانه های اجتماعی به منظور ارایه مطالب و به اشتراک گذاری نکات جذاب و سرگرم کننده استفاده کنید. باید به طور مستمر در حوزه انواع موضوعات متنوع و گوناگون اطلاعاتی را با بیماران به اشتراک بگذارید. اطلاعاتی از قبیل آنکه که به چه نحو سلامت دهان خود را به دست آورده و حفظ کنند. یا مثلا در مورد آنکه چگونه با استفاده از کارتهای اعتباری حوزه درمان و سلامت هزینه های خود را کاهش دهند.

برای نمونه، شما می توانید یک چالش در شبکه های مجازی تدارک ببینید و با استفاده از آن مشتریان خود را به تعامل وا دارید و خودتان را در ذهن آنها نگه دارید. یا آنکه می توانید به مناسبت های مختلفی نظیر عید، مسابقه های مرتبط طراحی و جایزه ای برای آن در نظر بگیرید.

همین مساله در مورد یادآوری وقت ها و نیز تماس های بعد از جلسات صدق می کند. مطب شما برای موفقیت باید رابطه درست و ادامه داری بر اساس سلایق بیمار با وی برقرار سازد. بعضی از بیماران پیامک را ترجیح می دهند، برخی دیگر با تماس تلفنی راحت هستند و برخی در شبکه های اجتماعی احساس راحتی می کنند. هنر مطب آن خواهد بود که با توجه به این حقیقت که هر بیمار خود با افراد دیگری در ارتباط است، رابطه متدوامی با بیمار برقرار نماید.

منبع زبان اصلی مقاله : کلیک کنید.