ابتلا به ویروس کرونای جدید چه مخاطراتی در امر دندانپزشکی ایجاد میکند

ابتلا به ویروس کرونای جدید چه مخاطراتی در امر دندانپزشکی ایجاد میکند

امروزه به یک هشدار بهداشتی در کشور چین و همسایه های آن تبدیل شده است. این ویروس یک عضو از خانواده Coronavirus ها است که به همراه دو ویروس دیگر از این خانواده یعنی ویروس SARS و MERS از خطرناک‌ترین ویروس ها به سبب ایجاد سندرم های شدید تنفسی می‌باشند. Coronavirus ها به دلیل شکل شبیه به تاج در زیر میکروسکوپ به این نام خوانده می شوند.

نسل تازه ویروس کرونا چیست و چقدر خطرناک است

نسل تازه ویروس کرونا چیست و چقدر خطرناک است

نسل تازه‌ای از ویروس کرونا یا کرونا ویروس در منطقه‌ای از چین شیوع پیدا کرده که تا کنون جان بسیاری را گرفته است.تا کنون ابتلای ده ها هزار نفر به این ویروس گزارش شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری، که نام رسمی آن کُووید-۱۹ است، در چندین کشور، از جمله تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است.

ماندگاری ایمپلنت دندان چه میزان است

ماندگاری ایمپلنت دندان چه میزان است

بسیاری از افرادی که به دلیل آسیب دیدن دندان هایشان یا کشیدن دندان ، قصد جایگزین کردن دندان هایشان را دارند گزینه هایی مانند پروتز ، پل دندان و یا ایمپلنت دندان را می توانند برای جایگزین کردن دندان از دست رفته ی خود انتخاب کنند، غالباً این افراد سوال می پرسند که "طول عمر هر کدام از این گزینه ها چقدر است؟ آیا آنها دائمی هستند؟

چند نکته مهم که شما را در انتخاب و خرید اندو موتور کمک میکند

چند نکته مهم که شما را در انتخاب و خرید اندو موتور کمک میکند

اندوموتورها، روشی ساده برای استفاده از فایل های اندو را در اختیار دندانپزشکان قرار می دهند و احتمال شکسته شدن فایل را در طول پروسه اندو تا حد زیادی کاهش می دهند. این دستگاه‌ها اغلب برای سیستم‌های مختلف روتاری قابل تنظیم هستند و سرعت و تورک قابل تنظیم دارند

نگهداری و بهداشت ایمپلنت به چه صورت باید انجام شود

نگهداری و بهداشت ایمپلنت به چه صورت باید انجام شود

بیماری پری ایمپلنت یکی از عارضه های شایع و دردسرسازی است که با ترکیب بهداشت ضعیف دهان و استفاده از پروتز های غیر بهداشتی به وجود می آید. بنابراین برای افزایش طول عمر ایمپلنت و همچنین بالا بردن احتمال موفقیت آن، لازم است از یک برنامه مراقبتی خیلی موثر تبعیت گردد.

چه فاکتورهایی در انتخاب کامپوزیت دخیل هستند

چه فاکتورهایی در انتخاب کامپوزیت دخیل هستند

کامپوزیت ها محبوب ترین ماده برای ترمیم دندان هستند. دلیل اصلی این شهرت کاملا واضح است . رنگ آن ها با رنگ طبیعی دندان ها هماهنگ است، با دوام بوده و به سادگی به دندان می چسبند و نیازی به استفاده از گیرمکانیکی ندارند و می توان به راحتی آنها را به هرشکلی در آورد

چطور انتخاب لایت کیور مناسبی داشته باشیم

چطور انتخاب لایت کیور مناسبی داشته باشیم

کیفیت حوزه دندان‌پزشکی، با بهره‌مندی از پیشرفت‌های زیادی که در دنیای تکنولوژی اتفاق افتاده، روز به روز بیشتر می‌شود و دندان‌پزشکان و بیماران هر دو به‌طور محسوسی از آن استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم یک نقطه عطف در ارتباط میان تکنولوژی و دندان‌پزشکی نام ببریم، غفلت از لایت کیورها، بی‌انصافی است! این لامپ‌های مفید و کاربردی، به سهولت درمان‌های ترمیمی کمک بزرگی کرده‌اند و به خوبی جایگزین لامپ‌های هالوژنی قبل از خود شده‌اند که به دلیل فن پر سر و صدا و جثه بزرگ و نه‌چندان جذاب، خیلی به مذاق...

خصوصیات باندینگ های دندانپزشکی

خصوصیات باندینگ های دندانپزشکی

باندینگ دندانپزشکی ماده ای برای ایجاد باند شیمیایی بین کامپوزیت و دندان است.باندینگ به معنی استفاده از یک ترکیب رزینی یا همان پلاستیکی همرنگ دندان است که برای ترمیم دندان‌های پوسیده، شکسته، ترک خورده یا سیاه شده به کار میرود .باندینگ دندان عملی است که در آن مواد رزین رنگ دندان که مواد پلاستیکی با دوامی هستند ، به دندان زده شده و با تاباندن نور خاصی(مانند نور لایت کیور) سخت میشوند و در نهایت به دندان میچسبند.

اتوکلاو بررسی مشکلات رایج و رفع آن قسمت دوم

اتوکلاو بررسی مشکلات رایج و رفع آن قسمت دوم

همان طور که در قسمت اول این مقاله درباره اتوکلاو توضیح مختصری داده شد در این بخش از مقاله میپردازیم به اجزای تشکیل دهنده و اشکالات‌ رایج‌ در اتوکلاوها و راه حل های آسان آن با ما در این بخش از مقاله همراه باشید

آشنایی با دستگاه اتوکلاو و عملکرد آن قسمت اول

آشنایی با دستگاه اتوکلاو و عملکرد آن قسمت اول

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد دستگاه اتوکلاو بپردازیم. اگر به دنبال شناخت بیشتر این دستگاه هستید در این مقاله همراه ما باشید. دستگاه اتوکلاو از دستگاه های پرکاربردی است که در موارد بسیاری از جمله پزشکی، دندان‌پزشکی، دامپزشکی، صنایع شیمیایی، صنایع مواد غذایی، آزمایشگاه میکروبیولوژی و مراکز بهداشتی کاربرد دارد. اگر شما هم در محیط کار خود با این دستگاه سروکار دارید بهتر است که قبل از استفاده آشنایی بیشتری نسبت به آن داشته باشید.

مشخصات ایمپلنت نئودنت Neodent

مشخصات ایمپلنت نئودنت Neodent

نئودنت دومین کمپانی بزرگ در زمینه ایمپلنت دندانی در دنیا می باشد که رنج وسیعی از محصولات و خدمات را به دندانپزشکان ارائه می دهد. لازم به ذکر است که تمامی محصولات نئودنت دارای گواهینامه FDA، CE و ISO هستند.

مشخصات ایمپلنت اى دى اى IDI

مشخصات ایمپلنت اى دى اى IDI

برند فرانسوی iDi فرانسوی که حضور طولانی مدتی در ایران داشته و در بخش ایمپلنت و آموزش همیشه فعال بوده ، تنوع زیادی در فیکسچرهای خود دارد ، طراحی بعضی فیکسچرها به گونه ای منحصر بفرد است که سلایق خاصی مدلی مثل IDCAM رو انتخاب می کنند و جالبی این سیستم این هست که هر مدل از فیکسچرهای آن با دیگری از لحاظ ظاهری و کانکشن کاملاً متفاوت بوده و نسبتا قیمت مناسبی هم دارد.

بررسی ایمپلنت های Bionic

بررسی ایمپلنت های Bionic

ایمپلنت Bionic شركت نيك كاشت آسيا در تاريخ 12/9/1391 با حضور جمعي از متخصصان و دندانپزشكان باتجربه ، با هدف توليد ايمپلنت هاي دنداني داخل استخواني (براي اولين بار در ايران) تاسيس شد.

ایمپلنت JDental Care

ایمپلنت JDental Care

کمپانی JDental در مودنا ایتالیا در جایی که بواسطه دستگاه های دقیق پزشکی خود شناخته شده است، قرار دارد.این کمپانی در سال ۱۹۶۵ با هدف طراحی، توسعه و تولید ایمپلنت های دندانی با ویژگی های نوآورانه در جهت پاسخ دادن تمام نیازهای دندانپزشکان و بیماران شروع به فعالیت کرد.

مشخصات ایمپلنت اس پی ای (SPI)

مشخصات ایمپلنت اس پی ای (SPI)

ایمپلنت اس پی ای (SPI) یکی از قدیمی ترین برندهای ایمپلنت های سوئیسی است. این برند ساخت کمپانی بزرگ تومن مدیکال در سوئیس است که قدمت زیادی در ساخت ادوات زیبایی دندان دارد و وجهه و پیشینه بسیار خوبی در اروپا دارد. این برند قیمت بالایی دارد . این برند نیزهمانند اشترومن در ایران نمایندگی دارد. این ایمپلنت دارای انواع اکتیو می باشد که می توان پروتز را به وسیله آن در مدت زمان 45 روز قرار داد.

نقد و بررسی ایمپلنت Argon

نقد و بررسی ایمپلنت Argon

این ایمپلنت آلمانی جدیدا وارد بازار ایران شده است از نظر جراحی مشکلاتی مانند عدم تطابق فرز با فیکسچر بخصوص در فک پایین دارد که جراحی انرا مشکل می کند از نظر قیمتی متوسط محسوب می شود در مورد تحلیل استخوان و موفقیت طولانی مدت نگارنده اطلاعاتی ندارد.

مشخصات ایمپلنت بایکان Bicon

مشخصات ایمپلنت بایکان Bicon

توماس دریسکل پایه گذار و مخترع سیستم ایمپلنتی بایکان ، فعالیت خود را از اوایل دهه ۱۹۸۰ با ارائه ایمپلنت هایی از جنس آلومینیوم اکساید آغاز نمود. وی در سال ۱۹۸۵ ایمپلنت هایی با جنس تیتانیوم طراحی و تولید کرد که آن باعث تحول عظیم جامعه دندانپزشکی در قرن ۲۱ گردید.

مشخصات ایمپلنت های Dentaurum

مشخصات ایمپلنت های Dentaurum

کمپانی دنتاروم آلمان(Dentaurum) فعالیت خود را در صنعت دندانپزشکی در کشور آلمان ازسال ۱۸۸۶ آغاز نمود. این کمپانی در سال ۱۹۶۸ اقدام به سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه شرکت با هدف ورود به بازار ایمپلنتولوژی نمود و اولین ایمپلنت خود رابا عنوان بایولوکس به بازارعرضه کرد.

بررسی ایمپلنت Sweden & Martina

بررسی ایمپلنت Sweden & Martina

شرکت چند ملیتی سوییدن اند مارتینا سازنده انواع ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت، دارای استانداردهای UNI EN ISO 9001-2008 و UNI CEI EN ISO 13485 در سال ۱۹۷۲ با مرکزیت ایتالیا آغاز به کار کرد.شرکت رویش نوین مد، نماینده ایمپلنت اروپایی سوییدن اند مارتینای ایتالیا در ایران میباشد

مشخصات ایمپلنت Luna

مشخصات ایمپلنت Luna

کمپانی شینهانگ در سال 1955 در شهر سئول کره جنوبی با هدف تولید ملزومات دندانپزشکی تاسیس گردید و همواره به عنوان برندی معتبر و با اصالت در زمینه دندانپزشکی در سراسر جهان شناخته شده است.این کمپانی، اولین و بزرگترین کمپانی دنتال در کره جنوبی می باشد که در حال حاضر تنوع کالایی بالغ بر 12000 کالا از جمله در زمینه یونیت های دندانپزشکی، سرسوزن، کیت های جراحی پیشرفته، ایمپلنت های دندانی، اتوکلاو، کمپرسور و کرون استیل اطفال دارد.