درمانهای دندانپزشکی بدون لبخند بیماران ارزش ندارد. بیمار خشنود و راضی در یک مطب دندانپزشکی به معنی ویزیتهای بیشتر و بیماران بیشتر و به تبع آن درآمد بیشتر خواهد بود. مسئله مهم این است که یک رابطه قوی و محکم بین بیماران و پزشک برقرار باشد. این بهآن معناست که کار و خلاقیت بیشتری از پزشک انتظار می رود و این چیزی فراتر از گذاشتن چند مجله خانوادگی در اتاق انتظار است. درحالیکه یک ملاقات”دوستانه” اختصاصی و بدون درد و کارامد را از یک دندانپزشک انتظار داریم، راههای دیگری هم هستند که میتوانند برای بیماران تجربه خوشایندی از ملاقات با یک دندانپزشک ومطب دندانپزشکی باشد.
5 اصل مهم در طراحی مطب های دندانپزشکی وجود دارد که رضایت بیمار را در پی دارد؟
1: ارگونومی بیمار
مساله بسیار مهم است , پوزیشنی که بیمار روی یونیت قرار میگیرد از این جهت دارای اهمیت می باشد که قرار است مدت طولانی ادامه داشته باشد. گاهی شما از بیمار میخواهید کمی خم شود؛ این شاید در دقایق اولیه برای او کار راحتی به نظر برسد، اما پس از مدت زمان نه چندان درازی قطعاً خسته و ناراضی خواهد شد.
2: دکوراسیون مطب
ظاهر مطب شما انعکاس مستقیمی از کیفیت خدمات شما را نشان میدهد. این نکته چیزی بیشتر از قرار دادن یک مجسمه یا یک تلویزیون در اتاق انتظار است. دکوراسیون قدیمی مطب حتی ممکن است بیماران شما را بپراند. ایجاد یک فضای مدرن و آرامشبخش برای بیمارانی که برای اولین بار به مطب شما قدم میگذارند تاثیر فوری و مثبتی خواهد داشت. مورد دیگر اینکه مراقب رفتارشان خواهند بود. در نظر بگیرید که بهروز رسانی دکور مطب هم مثل بهروز کردن تجهیزات مطب شماست.
3: در تماس باشید
شاید یکی از بزرگترین راهها که به بیماران اثبات میکند بیشتر از یک پرونده داخل فایل مطب ارزش دارند، در دسترس بودن شما است. پاسخ به سوالات انها و اشنا شدن با انها” باعث میشود که حس خوبی داشته باشند و به انها اطمینان قلبی میدهد که به دستان خوبی سپرده شدهاند و ارامش خواهند داشت. شما از این راه به بیماران قرار ویزیت ها و زمانی را که باید برای کار های دندانپزشکی به مطب مراجعه کنند را یاد اوری میکنید. خبرنامههای هدفمند درست کنید و بهطور مرتب برای بیماران ارسال کنید. اینکار شما به انها نشان می دهد که به فکرشان هستید. نکته این است که به انها نشان بدهید که فراموش نشدهاند.
4: اتاق انتظار مراجعین کلینیک دندانپزشکی
یکی از مهم ترین قسمت یک کلینیک دندانپزشکی اتاق انتظار است. در مراحل انجام معاینه ی دندانپزشکی سرو صدهای زیادی می آید و مراجعین زمان طولانی باید انتظار بکشند تا نوبت آن ها به سر رسد. باید فضای اتاق انتظار آرام و برای بزرگسالان وسایل سرگرم کننده مثل قفسه های کتاب با مطالعه کتاب کمتر خسته بشوند یا تلویزیون برنامه های سرگرم کننده خش کنند.
5: فضای درمانی
فضای درمانی یک کلینیک در کنار آرامش باید محیطی بهداشتی و عرای از هر گونه انتقال بیماری باشد. فضای درمانی شامل اتاق دندانپزشک، اتاق استریلیزاسیون و لابراتور می باشد.
چه عواملی در بروز این مشکلات نقش دارند؟
وسایلی همچون یونیت، تابوره، صندلی و تناسب آنها با قد و وزن دندانپزشک، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در بروز یا عدم بروز ناهنجاری های پوزیشنی موثر عمل میکند.
- نحوه کار دندانپزشک و زاویه هایی که حرکات دست، گردن، کمر، شانه ها، پاها و ... را شکل می دهند، گاهی باید مورد بازنگری قرار گیرند.
- دستیاران دندانپزشک و نحوه عملکرد آنها که البته با سیستم دلیوری مطب باید هماهنگ باشند.
بدون شک ورود و ظهور تکنولوژی در حوزه های درمانی، بسیاری از مشکلات را حل کرده. در گذشته دندانپزشک وارد میشد و با یک سلام کوتاه، کار را آغاز می نمود! بیمار نه حق حرف زدن و سوال پرسیدن داشت، و نه اعتراضش شنیده میشد! اما امروز، دندانپزشک با بیمار گفتگو میکند؛ او را می شناسد و با ادبیاتی ساده، از پلن های درمانی می گوید. در بسیاری از موارد، بیمار حق انتخاب دارد و نظریاتش، در پروسه درمان تأثیر می گذارد. مانتیتورهای بزرگ، روبرویش روشن می شوند و او دقیقاً میفهمد که چه سرنوشتی در انتظار دندانهایش است.
برای مشاهده ,خرید, قیمت , مشخصات تجهیزات دندان پزشکی کلیک کنید
دیشدال بزرگترین فروشگاه اینترنتی در زمینه دندانپزشکی، با گستره ای متنوع از مواد و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکان محترم، «تجربه ی لذت بخش یک خرید اینترنتی» را به همراه دارد. ارسال به موقع، ضمانت بهترین قیمت و همچنین اصالت برند محصولات، سه اصلی است که دیشدال همواره به آن پایبند بوده و با رعایت آن بستری جامع، جهت دسترسی به برندهای متنوع و مطرح جهانی را به آسانی و تنها با چند کلیک، برای جامعه دندانپزشکی ایران فراهم آورده است. تیم پشتیبان دیشدال در تلاش است که با همراهی کردن شما در این مسیر تجربه ای ماندگار برایتان رقم بزند.
ا