آیا تاکنون برایتان پیش آمده است که بیماران مردد در پذیرش در طرح درمان شما باشند؟بررسی ها نشان میدهد که نرخ پذیرش طرح درمان بیمارانی که نخستین بار به یک مطب دندانپزشکی مراجعه میکنند حدود 23 درصد است .چگونه میتوان این رقم را به 70تا80درصد رساند؟
روشهای بسیاری برای برقراری ارتباط موثر بین پزشک و بیمار وجود دارد که باعث پذیرش خدمات مورد نیاز دندانپزشکی توسط بیمار میشود .یکی از این شیوه ها استفاده از لغات و جملات خاصی است که موجب افزایش میزان پزیرش درمان میشود
1: سوال پرسیدن از بیمار
در ابتدا، باید بتوانید بیمار را به صحبت آورید! و بهترین روش اینکار، سوال پرسیدن است. این قاعده را در ذهن بسپارید که صحبت شما بدون سوال پرسیدن از بیمار بیش از 3 یا 4 دقیقه نشود. در این بین حتما از او سوالات جذاب و جالب بپرسید تا او نیز پا به پای شما جلو بیاید. سوالاتی از این قبیل:
-الان چه حسی دارید؟
- آیا درمورد توضیحاتی که تا الان دادم سوالی ندارید؟
- در طول بیان توضیحات، حتماً لحظاتی سکوت کنید تا بیمار هم حرف بزند. نکات مهم را مرور نمایید تا اگر سوالی دارد بپرسد.
2:آگاهی در مورد جزئیات درمان
پیش آگهی آنها و درمانهای جایگزین حق بیمار است و جزئی از فرآیند ویزیت بیمار است. بدون دانستن این موارد، مراجعین شما حس اعتماد به درمانهای شما نخواهند داشت.
3:بیماران خود را به دلیل وضعیت دندانهایشان شماتت و سرزنش نکنید
خیلی از فاکتورهای عامل پوسیدگی خارج از کنترل افراد است. همانطور که ما کشور، نژاد و شهرمان را انتخاب نمیکنیم، بیماران ما هم دندانهای پوسیده یا حتی بهداشت پایین دهان و دندانها را در بسیاری از موارد انتخاب نکردهاند؛ بنابراین سرزنش آنها یا یادآوری مداوم وضعیت کمکی به اصلاح شرایط نمیکند. جملهٔ درستی که میتوانید به کار ببرید این است: به نظرم شما نیازدارید که در روشهای نگهداری دندانهایتان با راهنماییهایی که من به مرور خواهم کرد تغییرات اساسی به وجود بیاورید!
4:مراجعین را زیاد در سالن انتظار منتظر نگذارید
هیچ کس از منتظر ماندن خوشش نمیآید. البته درمانهای دندانپزشکی الزاماً طبق ساعت پیش نمیروند. مسائل پیشبینی نشده زیاد ممکن است طی درمان پیش بیاید که ساعات پذیرش مراجعینبه طور دقیق مطابق با زمانبندی پیش نرود؛ اما توجه کنید که حق همهٔ مراجعین است که سر ساعت پذیرش شوند و اگر به هر دلیلی این اتفاق نمیافتد، کوتاهی از طرف ماست و باید قضیه با توضیح، معذرتخواهی و … جبران شود.جذب بیمار با یک متد اخلاقی استاندارد قابل حصول خواهد بود.
برای مشاهده ,خرید, قیمت , محصولات و تجهیزات دندان پزشکی کلیک کنید