نجات دندان پوسیده کودکان بدون استفاده از بیحسی

نجات دندان پوسیده کودکان بدون استفاده از بیحسی

مراجعه کودکان به دندانپزشک تاثیر زیادی در سلامت آینده دندان های آن ها دارد و شاید برای همیشه دندان هایی سالم را به آن ها بدهد و همچنین باعث می شود که بهداشت دهانی اش افزایش پیدا کند اما مشکل اینجاست که کودکان از پزشکان ، مخصوصا دندانپزشکی می ترسند که علت آن هم استفاده از ابزارهای دندانپزشکی است که باعث ترس بیشتر کودک می شود.

آشنایی با گرفت های استخوانی در پیوند استخوان

آشنایی با گرفت های استخوانی در پیوند استخوان

ایمپلنت دندان باید مادام‌العمر باشد. دندان کاشته شده در صورتی دائمی می‌شود که محکم به استخوان فک جوش خورده باشد. اگر حجم استخوان کافی نباشد، احتمال موفقیت ایمپلنت به شدت کم می‌شود.کیفیت و کمیت استخوان همواره در پی از دست دادن دندان کاهش می‌یابد، هر چند ممکن است شما متوجه تحلیل رفتن استخوان نشوید. اما وقتی پس از مدتی تصمیم به کاشت دندان می‌گیرید، مشخص می‌شود که استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت دندان وجود ندارد

دلایل شکست ایمپلنت دندان

دلایل شکست ایمپلنت دندان

ایمپلنت یک پایه‌ی فلزی است که به وسیله‌ی جراحی در استخوان آرواره کار گذاشته می‌شود تا دندان مصنوعی بعداً توسط یک دندانپزشک ترمیمی یا جراح دهان به آن متصل ‌شود.میزان موفقیت ایمپلنت دندان بسیار بالاست، اما در برخی موارد هم با شکست یا پس زدن ایمپلنت روبه‌رو می‌شویم. بر اساس آمار موجود، حدود ۵ تا ۱۰ درصد موارد ایمپلنت، یا مدت کوتاهی بعد از عمل یا ماه‌ها و سال‌ها بعد از آن دچار شکست می‌شوند.

پیشگیری و کنترل سه عفونت رایج و نگران کننده در دندانپزشکی

پیشگیری و کنترل سه عفونت رایج و نگران کننده در دندانپزشکی

از آنجایی که خدمات دندانپزشکی فراگیرترین خدمات در جامعه است و مردم در هر سن و قشری به مراکز و مطب های دندانپزشکی مراجعه می کنند، باید با آموزش صحیح و مستمر و به کارگیری اقدامات مناسب در راستای کنترل عفونت، سلامت مردم، دندانپزشکان و تیم دندانپزشکی تامین گردد. بی شک در این راستا بالا بردن سطح آگاهی دندانپزشکان و تیم دندانپزشکی اهمیت بسزایی دارد. عفونت ها می توانند در عرض چندثانیه گسترش پیدا کنند. برای محافظت از بیمارانتان حتما این عفونت ها را جدی بگیرید.

نحوه صحیح مسواک زدن

نحوه صحیح مسواک زدن

لبخند زیبا ؛ یکی از جذاب ترین ویژگی های شماست اما چه چیزی می تواند دندان ها را از بین ببرد؟ عادات بهداشتی ضعیف دندان . اکثر مردم از دندان های خود به درستی مراقبت نمی کنند.نگه داشتن دندانهایتان به بهترین شکل نیاز به بازدید منظم دندانپزشک دارد با این حال بهداشت دهان و دندان خوب در خانه شروع می شود و برای این هدف مسواک زدن دندان ها راه مناسب برای حفظ لثه ها و دندان های سالم است مهمی که اکثر ما در اجرای آن اشتباهاتی داریم

روش قالبگیری با ماده قالبگیری تراکمی C-Silicone

روش قالبگیری با ماده قالبگیری تراکمی C-Silicone

مواد قالبگیری به دلیل کیفیت خاصی که در ثبت جزئیات دارند، به دندانپزشک اجازه‌ می‌دهند که بهترین و با دقت‌‌ترین نگاره را از دندان و بافت‌های اطراف به دست آورد. قالبگیری نگاره منفی از دندان و ساختارهای اطراف آن است اما زمانی که قالبگیری توسط گچ ریخته‌گری شده تا مدل ایجاد شود، شاهد ایجاد نگاره مثبت از دندان و بافت‌های اطراف آن خواهیم بود. این مدل را به عنوان کست‌ می‌شناسیم.

روش صحیح استفاده از نخ دندان

روش صحیح استفاده از نخ دندان

متاسفانه اکثر مردم اطلاعات کافی از نحوۀ مراقبت از دندان و لثه های خود ندارند و رعایت بهداشت دهان و دندان را به مسواک زدن خلاصه کرده اند؛ در صورتی که مسواک زدن تنها یک بعد از موارد این بهداشت را شامل می شود.

 آیا مرز بین متخصص و عمومی در اندو وجود دارد

آیا مرز بین متخصص و عمومی در اندو وجود دارد

“تخصص” امروزه عبارت دهان پر کنی است. “متخصص شدن” در یک رشته از منظر دندانپزشکی مستلزم عبور از سد امتحان ورودیه،گذراندن کورس های نظری و عملی و در نهایت بعد از متخصص شدن، گذراندن یک امتحان معیار دشوار به نام “بورد تخصصی” می باشد.کسانی که این مراحل را گذرانده اند حائظ شرایطی می شوند که می توانند درمان های پیچیده تری را انجام دهند و نظرات آن ها در آن رشته حکم مرجع را دارد.

انتخاب گزینه مناسب برای جایگزین دندان های از دست رفته

انتخاب گزینه مناسب برای جایگزین دندان های از دست رفته

انتخاب گزینه مناسب برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته دندان های شما طوری طراحی شده اند که با همدیگر کار می کنند و به شما کمک می کنند تا بجوید، صحبت کنید و لبخند بزنید. زمانی که دندانی را از دست بدهید، این کارها برایتان سخت تر خواهد شد. حتی از دست دادن دندان های عقبی موجب می شود که دهان شما به عقب حرکت کرده و چهره شما پیرتر به نظر برسد. اما خوشبختانه دندان های از دست رفته قابل جایگذاری هستند. با ما همراه باشید تا با انواع روش کاشت دندان آشنا شوید.

عارضه فرسودگی شغلی و راه های مقابله با آن

عارضه فرسودگی شغلی و راه های مقابله با آن

از آنجا که حرفه دندانپزشکی به خودی خود شغلی پر استرس است زمینه ­ی بروز فرسودگی شغلی در دندانپزشکان وجود دارد.امروزه درصدي از کارکنان هر سازمان به ویژه در کشورهای صنعتی پیشرفته با "فرسودگی شغلی" و عوارض گوناگون آن مواجه هستند

پوسیدگی دندان چگونه اتفاق می افتد

پوسیدگی دندان چگونه اتفاق می افتد

پوسیدگی به معنی نرم شدن مینای دندان است و باعث آسیب ساختاری دندان می شود، ناشی از اسیدهای ایجاد شده توسط پلاک باکتری هایی که در هنگام شکستن قند در دهان شما ایجاد می شوند.پوسیدگی نوعی خرابی دندان است و زمانی اتفاق می افتد که میکروب ها (باکتری ها) ی دهان، اسید های خورنده تولید کنند که باعث تجزیه دندان شوند و رفته رفته باعث ایجاد سوراخی در دندان می شوند که به آن کرم خوردگی دندان نیز می گویند.اگر پوسیدگی دندان به موقع درمان نشود، می تواند باعث درد، عفونت و از دست رفتن دندان شود.

استفاده از دهان شویه یا آب نمک کدامیک بهتر است

استفاده از دهان شویه یا آب نمک کدامیک بهتر است

خیلی از ما شنیده‌ایم که استفاده از آب نمک برای دندان‌ها بسیار مفید است اما آیا استفاده از دهانشویه‌های فلورایددار نیز مفید است؟ در ادامه مقاله همراه ما باشید تا نظر یک دندانپزشک اجتماعی و متخصص بهداشت و سلامت دهان را در رابطه با این موضوع بدانیم...

آشنایی با آمالگاماتور های دندانپزشکی و طرز استفاده از آن

آشنایی با آمالگاماتور های دندانپزشکی و طرز استفاده از آن

آمالگاماتور یکی از کاربردی ترین دستگاه ها برای ترکیب مواد قالب گیری یا همان آمالگام مورد استفاده قرار می گیرد. آمـالگـامـاتور یک میکسر و دستگاه ترکیب آمـالگـام است که توانایی انتخاب مقدار درصد ترکیب آمالگام و جیوه را دارد. واژه آمالگاماتور در واقع مخفف دو کلمه آمالگام و موتور است که برای ترکیب آمالگام دندانی کاربرد دارد.

رعایت 3 فاکتور مهم در راحتی بیمار هنگام تزریق داروی بیحسی

رعایت 3 فاکتور مهم در راحتی بیمار هنگام تزریق داروی بیحسی

رعایت ۳ فاکتور مهم در راحتی بیمار هنگام تزریق داروی بی حسی تزریق داروی بی حسی باید بدون درد و تروما انجام شود، اما معمولا بیماران دندان پزشکی تجربه های دردناک و ناخوشایندی از دریافت بی حسی دارند. ترس از تجربه دوباره این درد، گاه افراد را سال ها از دندان پزشکی گریزان می کند یا عاقبت کارشان پس از دریافت بی حسی به یکی از اورژانس های دندان پزشکی مانند سنکوپ وازودپرسور (از هوش رفتن) می انجامد.

کاربرد بیس و لاینر ها در دندانپزشکی

کاربرد بیس و لاینر ها در دندانپزشکی

قبل از جايگذاري يا سمان نمودن يك رستوريشن در حفره آماده سازي شده، دندانپزشك بايد تصميم بگيرد كه درون حفره بايد بیس، سیلر يا لاینر محافظت كننده قرار گيرد. در حالي كه اين امر در ابتدا ساده به نظر ميرسد، اين تصميم گيري به علت تعداد رو به افزايش محصولات، پيچيده شده است. علاوه بر اين، موفقيت باليني هر رستوريشن غير مستقيم تا حدود زيادي به ارتباط بين رستوريشن و دندان بستگي دارد. سيستمهاي رزيني چسباننده نيز در اين تحولات سهم زيادي دارند كه به محبوبيت سراميكهاي باند شونده و دنچرهاي پارسيل ثابت نگهداري...

چند راهکار موئر و طبیعی برای از بین بردن جرم های دهان در خانه

چند راهکار موئر و طبیعی برای از بین بردن جرم های دهان در خانه

باوجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم دندان ها رفتن به دندانپزشکی و جرم گیری حرفه ای است می توان این کار را به راحتی در منزل انجام داد. دندان های زیبا و شفاف وقتی با افراد دیگر سر و کار دارید اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد اما دلایل زیادی وجود دارد که موجب جرم دندان می شود بنابراین راه حل هایی برای غلبه بر جرم دندان ها وجود دارد.

خوراکی مفید برای سلامت دهان و دندان

خوراکی مفید برای سلامت دهان و دندان

تعجب کنید یا نه، دلیل تفاوت بین یک لبخند سالم و ملاقات مکرر دندانپزشک ممکن است رژیم غذایی شما باشد حتی اگر شما یک روتین بهداشت دهان و دندان مناسب داشته باشید، اگر ندانید که چه تغذیه ای داشته باشید ،ممکن است سخت به سالم نگه داشتن دندان موفق شوید. اغلب غذاهایی را که به عنوان خائن به سلامت دهان مربوط می شود می شناسیم پس از آن، قندها و اسیدها از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که بیشترین آسیب را به دندان های ما می زنند. با این وجود، انواع مختلفی از مواد غذایی وجود دارد، که نه تنها به دندان هایتان آسیب...